Számla sztornó

A programban két módon lehet egy fizetett rendelést törölni:

  1. Utolsó számla sztornó gomb
  2. Számla listában a fogyasztás kikeresése után a sztornó gombbal.

Információ

A fizetett rendelések sztornózása jogosultsághoz kötött! Ha a funkciót nem látod, vagy nem elérhető számodra, kérd felettesed segítségét!

Fruitsys Support


Információ

A zárt munkanapos számlákat nem lehet sztornózni, amit egy figyelmeztető üzenet is jelez a programban, ha megpróbáljuk:

Fruitsys Support

1. Utolsó számla sztornó

Az utolsó fizetett rendeléseket a rendelésfelvétel nézet jobb felső sarkában található Utolsó számla sztornó gomb segítségével tudod törölni. Ez lehetőséget ad arra, hogy utána folytasd a rendelések felvételét.

A gombra kattintás után megjelenik egy ablak, ahol jóvá kell hagynod a törlést. Itt láthatod az utolsó rendeléshez tartozó nyugta végösszegét, alatta pedig tételesen annak tartalmát.

Az Igen-re kattintás után, ha össze van kötve adóügyi eszközzel a terminál, akkor két példányos sztornó bizonylat kerül nyomtatásra.

A munkanap során elvégzett sztornók az Admin => Információ menüpontban, az Áttekintés lekérdezésben összegezve gyűjti a rendszer. Az Egyéb forgalmi adatok résznél jelennek meg, Számla sztornó sorként. Itt látható a sztornók szumma értéke, valamint a sztornók darabszáma zárójelek között:

A Számlák menüpontban pedig megtekinthető a nyugta sztornózott változata. A mínuszos nyugtára kattintva jobb oldalt megjelenik annak nyugtaképe:

Számla sztornó ugyan azon munkanapon belül

Abban az esetben, ha nem az utolsó fogyasztást szeretnénk törölni a rendszerből, akkor azt az Admin => Információ menüpontban tehetjük meg.

1. Lépj át a Számlák nézetbe.

2. Válaszd ki a törölni kívánt rendelést.

3. Kattints az összesítő előképnél található törlés ikonra!

Itt kétféle sztornó lehetőség közül lehet választani: Sztornó és Sztornó és létrehozás újra.

A Sztornó megegyezik az első pontban ismertetett módszerrel.

A Sztornó és létrehozás újra szintén törli a nyugtát, viszont annak tételeit átmenetileg egy virtuális asztalra helyezi el, ahonnan ezután korrigálhatjuk a nyugta rendelés tételeit. Tehát ezt a megoldást használhatjuk azokra az esetekre, amikor lemaradt tétel a nyugtáról, esetleg több vagy kevesebb mennyiség lett felütve egy termékből, vagy akár fizetőeszköz módosításra is.

Mivel a Sztornó funkciót a cikk már ismertette, most bemutatjuk a Sztornó és létrehozás újra működését:

Az Ok gomb megnyomása után az asztaltérképen a Virtuális asztalok résznél találjuk meg a rendelést, Sztornó névvel, amit a nyugta rendszerben nyilvántartott száma követ:

Az asztalba lépés után szürke színnel jelennek meg a korábbi termékek. A közös lista fehér területére kattintva ezután a belső nézetben van lehetőség a meglévő termékek módosítására.

Ezen a képzésen a hozzászólás nem engedélyezett.